Eerste 100 dagen bij Tilstra Services- Elinor van de Gevel

Vandaag is het mijn 92e dag bij Tilstra Services, aangezien ik van een heerlijke vakantie ga genieten is dit voor mij het moment om eens terug te kijken naar wat ik, maar vooral wij, al hebben bereikt.

Sinds 1 april ben ik in dienst getreden in de functie Business Development Director. Wat een vliegende start had kunnen worden werd vervangen door een onwennige en instabiele samenwerking. Het Coronavirus was overal aanwezig. We konden niet naar kantoor, mijn kinderen konden niet naar school en de opvang en mijn man en ik zaten onwennig thuis te werken aan de keukentafel. Heel eerlijk gezegd ging de rol van moeder- Juf- en werknemer tegelijkertijd mij niet zo goed af. Een mooie kans om de flexibiliteit van het bedrijf uit te testen. Ook kon ik onderzoeken of het bedrijf echt al zo digitaal was ingericht als mij was beloofd.

Jawel hoor, mijn eerste werkdag (thuis dus) begon met een Teams dagstart. Even kort kennismaken en meteen door tot de orde van de dag. Mooi om te zien dat de werkzaamheden voor iedereen duidelijk zijn, als dat niet zo is word dit besproken waardoor er altijd een eenduidige werkwijze ontstaat. Het digitale overleg begint een beetje onwennig, wanneer kan je praten en wanneer juist even niet, toch is het constructief en "to the point". Mijn eerste indruk? Een prettige open samenwerking waar ik energie van krijg.

Chester, de eigenaar, vertelt vervolgens over de honderd en één dingen waar hij graag mee aan de slag wil gaan. Een nieuwe website, digitaal tijdschrijven, een HR handboek, marketing, volledig over op Office 365, meer tijd voor relatiebeheer, gestandaardiseerde processen en zo kan ik nog wel even doorgaan. De vraag was helder, laten we van al die losse dienstverleningen, ad hoc vragen en verschillende varianten van processen, een gestructureerd bedrijf gaan maken. Vanaf huis, en op tijden dat het voor mij uitkwam, had ik de mogelijkheid alle benodigde informatie boven te halen.

Als ik kijk waar we nu staan kan ik met recht zeggen dat wij met z'n allen, juist in deze gecompliceerde omstandigheden, hele mooie resultaten hebben neergezet.

Een paar voorbeelden: Tijdschrijven doen we nu in Timechimp, salarisverwerkingen worden uitgevoerd door middel van een met de klant afgestemd proces, werkdruk hebben we door een goede planning kunnen verspreiden over de maand, de laatste hand wordt gelegd aan het HR Handboek, onze nieuwe website is gelanceerd, onze dienstverleningen zijn nu samengebracht onder Tilstra Services maar het allerbelangrijkste is..... We hebben met heel veel plezier samengewerkt. Ook al waren we op afstand, we zijn elkaar niet kwijtgeraakt.

Trots ben ik op onze organisatie en op mijn collega's! We zijn natuurlijk nog lang niet klaar maar ik ga wel met een fijn gevoel op vakantie!

Tot snel weer,

Elinor